Belföld

A jegybank szerint megérte elkölteni 6 milliárd forintot hirdetésre

A teljes magyar reklámköltés három százalékából hirdették a növekedési hitelprogramot.

A jegybank hatékonynak és sikeresnek tartja a növekedési hitelprogram népszerűsítésére indított kampányt, amelyet egy hatmilliárd forintos keretösszegű szerződés keretében bonyolított le az I.M.G. Inter Media Group. Ez példátlanul óriási összeg, még nemzetközi szinten is tekintélyesnek számít, bár a Matolcsy György vezette MNB azzal érvelt közleményében, hogy a közbeszerzés általános kommunikációs feladatokra is kiterjedt.

Korábban arról is írtunk, hogy a teljes magyar reklámpiaci költés három százalékát tette ki Matolcsyék megrendelése. A mostani MNB-közleményben azt írják: a jegybank a növekedési hitelprogram pénzügyi keretének 0,3 százalékát költötte a program megismertetésére, a több mint 24 millió megjelenésből álló kampánysorozat a felnőtt korú lakosság 94,9 százalékát érte el.

Azt is közölték, hogy a programban eddig több mint 32 ezer kkv jutott kedvező finanszírozáshoz mintegy 2100 milliárd forint értékben, sikerült ezzel megállítani a kkv-hitelállomány tartós, évi 5-7 százalékos csökkenését, és elkerülni a hitelpiac befagyását. A program az MNB becslése szerint a magyarországi gazdasági növekedés csaknem felét eredményezte az elmúlt időszakban.n

Az Inter Media Groupnak adott hatmilliárdos megrendelés dokumentumait még 2014 szeptemberében kérte ki a jegybankelnöktől Burány Sándor MSZP-s politikus, de Matolcsy megtagadta a közzétételt, így a képviselő pert indított. Az eljárás eljutott a Kúriáig, amely megerősítette, hogy a kért adatok közérdekűek, azokat ki kell adni.

A növekedési hitelek közvetítése a fő profilja a Növekedési Hitelbanknak is, amely Matolcsy György unokatestvéréhez, Szemerey Tamáshoz tartozik. Erről kiderült, hogy elsősorban Szemereyhez köthető cégeket, rokonokat és egy jól behatárolható üzleti kört finanszíroz. A jegybankelnök fiának, Matolcsy Ádámnak a bútorgyár-vásárlásához is nyújtottak forrást.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik