Budapest továbbra is önállóan szervezi a főváros idegenforgalmát, ugyanakkor szorosabban együttműködik majd az állammal, jelentette be Tarlós István főpolgármester pénteki budapesti sajtótájékoztatóján, amelyen bemutatták Budapest új logóját is. A hvg.hu cikke szerint a főváros új szlogent és új címert is kap.
A főpolgármester hangsúlyozta: Magyarország gazdasági össztermékének 8,8 százaléka származott a turizmusból 2013-ban, a cél pedig az, hogy – a szomszédos országok mintájára – ez az arány 12-15 százalékra emelkedjen, amihez egységes turizmusstratégiára van szükség.
Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes kifejtette, hogy Budapestnek nemzetközileg is jól artikulálható és hiteles márkastratégiára van szüksége, amelynek része egy jól felismerhető új logó is. A klasszikus elemeket megjelenítő, két oroszlánt, a város címerét és a szent koronát ábrázoló logó tervezésekor a hagyományok mellett a modernitás is szempont volt – fejtette ki. A főpolgármester-helyettes bejelentette azt is, hogy Budapest új szlogenje: “A város, amely egyesít”.
(MTI)