Már jóval Orbán Viktor bejelentése előtt elkülönítették azt a hárommilliárd forintot, amit a kormány „lakossági tájékoztató kampányra” fordít majd, a Népszabadság szerint ebből a pénzből buzdíthatnak majd az uniós kvótát elutasító népszavazáson való részvételre.
A lap megkeresésére a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetirodánál azt közölték: „Új tájékoztató kampányról nem született döntés.” Kormányzati források szerint viszont igaz, hogy nem döntötték el, hogyan és ki költi el a hárommilliárdot, de erre nincs is szükség, mert tavaly már 25 milliárd forintos közbeszerzést kötöttek három reklámcéggel az állami kampányokra.
Tavaly 300 millió forintot fordítottak az első menekültellenes kampányra, majd 380 milliót a folytatására. A „magyar reformok működését” hatszázmillióért kürtölték szét.
Az állami hirdetések egyébként hatásos eszközök a kormány számára kedves médiumok pénzelésére. Több kampányban kizárólag a január óta Andy Vajna tulajdonában álló TV2-nek adtak megrendelést a kereskedelmi csatornák közül, holott az RTL Klub magasabb nézettség mellett alacsonyabb listaáron árulja a reklámidőt.