Tavaly nyár eleje óta egyik kormányzati kampány követi a másikat, alig nyolc hónap alatt több milliárd közpénzt folyattak el a „Ha Magyarországra jössz…” kezdetű bevándorlásellenes üzenetekre, „A magyar reformok működnek” kampányra vagy „Az embereket meg kell védeni!” szlogen terjesztésére. A kormány egyelőre nem adta ki a pontos adatokat, hogy hol mennyiért hirdettek, a 444 viszont az AGB Nielsen televíziós közönségmérései alapján rekonstruálta a tévés kampányok költségeit.
Csak a TV2
A kormány által megrendelt tavalyi tévés kampányok decemberig kizárólag a TV2 és az állami média csatornáin futottak. A bevándorlásellenes kampány idején volt olyan nap, amikor listaáron 25 millió forint értékű állami reklám ment a TV2-höz tartozó csatornákon, a magyar reformok működéséről szóló szpotok pedig naponta átlagosan 25-ször kerültek adásba.
Eddig egyedül a Miniszterelnöki Kabinetiroda adott pontos tájékoztatást, amiből az derült ki, hogy 1500 szpot levetítéséért – ami listaáron 406 millió forint – a kormány mintegy százmillió forintot fizetett ki a TV2 cégeinek, ebből kiindulva tavaly, fél év alatt a kormány legalább 400 millió forint közpénzzel tömte ki a TV2-t, miközben egyetlen fillért sem költött más piaci csatornán.
Rádupláznának
Ebben a pénzben még nincs benne a nagy állami vállalatok és egyéb szervek költése – például a Szerencsejáték Zrt., az MVM vagy a Magyar Turizmus Zrt. hirdetései. Az MTVA csatornáin leadott kormányzati kampányok listaáron 410 millió forintot tettek ki, de a 444 megemlíti azt is, hogy az MVM által elköltött 379 millió forintból, amelynek harmada Habony-közeli cégeknél landolt, 73 millió forint jutott az MTVA-nak. Megjegyzik, hogy december óta már más csatornák is adnak az uniós kvótarendszer elutasításáról szóló kormányzati hirdetéseket, elsőként épp a baloldaliként számon tartott ATV-n kezdték el vetíteni ezeket.
Eközben a TV2 reklámfelületeit újabban értékesítő Atmedia ügynökség közölte: március 1-től forintra pontosan megduplázzák a listaárakat, noha ezt a piaci folyamatok nem indokolják, mert a csatorna nézettsége nem emelkedett. Eközben a piacvezető RTL Klub, melynek nézettsége a legfrekventáltabb idősávokban több százezerrel haladja meg a TV2-ét, majdnem negyedáron árulja a reklámidőt a piaci ügyfeleknek.