Belföld

A Móricz újragondolói pattinthatják ki a rakpartot

rakpart (autó, forgalom, dugó, rakpart, )
rakpart (autó, forgalom, dugó, rakpart, )
Bevált tervezők találhatják ki, hogy kösse össze újra a főváros saját magát a folyamával. Ugyanis jelenleg 70-nel repesztő kocsik közt kell lelavírozni a Duna-partra, ha az ember odavágyik.

Régóta megy az agyalás, hogy mit lehetne kezdeni Budapest Duna-partjaival amellett, hogy mindkét oldalon egy kvázi-gyorsforgalmi út halad közvetlenül a vízparton. A Heti Válasz cikke szerint a főváros kiírt egy tervpályázatot a pesti oldal revitelizációjára. Így írták le a nyertes feladatát:

„A nyertes tervező feladata lesz az érintett közterületek és úszóművek építési, illetve létesítési engedélyezési terveinek elkészítése – ezt követően a kivitelezés várhatóan 2017-ben indulhat, európai uniós forrás bevonásával”

Kedden be is jelentették a pályázat győztesét, ami 7 millió forintot kapott. A Korzó Tervezési Stúdió Kft. lett a befutó, aminek a tervezőgárdája (Grabner Balázs, Terhes Dénes, Noll Márton, Nyéki Anikó, Ercsényi Balázs) már olyan közterekért felelős, mint a Móricz Zsigmond körtér vagy most a fonódó villamos kapcsolódó területrendezései.

A második amúgy Erick van Egeraat holland építész irodája lett, a harmadik a Finta és Társai Építész Stúdió. Három további pályaművet rangsorolás nélküli megvétellel jutalmazott a zsűri – írja a Válasz.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik