Az orosz céggel elszerződő BKV-ról írtunk már korábban, a Metrowagonmash már alá is írta a szerződést. Az Index információ szerint azonban kiderült, hogy az oroszok a gyártási folyamat legkellemetlenebb szakaszát kívánják az oroszok Magyarországon, közelebbről Dunakeszin elvégezni, ez lehet a kormány késlekedésének az egyik oka.
A Metrowagonmash ugyanis csak a kocsik azbesztmentesítését végezné itt, a veszélyes hulladék is maradna utánuk, ez pedig presztízsveszteséget okozna Tuszon Bencének, a Fidesz egyik új arcának, a körzet országgyűlési képviselőjének.
Tarlós a lapnak elmondta, ő úgy tudja, hogy a 60 milliárdos kölcsönt nyújtó bankkonzorcium egyik kisebb tagja még nem szignálta a szerződést, ezért késik a kormányzati jóváhagyás is. Ugyanakkor a napokban felerősödött a vita arról, hogy ki akarja a szerelvény-felújítást, a kormány vagy a főváros.
Az infrastruktúra felújításával is csak a gond van, nőnek a költségek. Az első becslések szerint a vonal felújítása még százmilliárd forint körül állt volna meg. Azóta ez az összeg felment a nyilatkozatokban 120, majd 125 milliárd forintra. Információk szerint a vonalfelújítást tervező Főmterv legújabb becslése már 165 milliárd forintnál tart, ami egyes szakértői vélemények szerint a kivitelezésre akár 200 milliárd forintra is felkúszhat.
Tuzson reagált az Indexnek, azt mondta, tudomása szerint minden rendben van a metrófelújítással. Valóban a dunakeszi üzemben folyna a régi szerelvények azbesztmentesítése is, de az oroszok nem csak ezt a munkát bíznák a magyar partnerükre. Tuzson szerint a 63 milliárdos megbízás 25 százalékát a dunakeszi üzem végezné. A tervek szerint itt szedik szét a régi kocsikat, hogy azok fődarabjait kivihessék Oroszországba, majd a felújított részegységekkel együtt itt fogják összeszerelni is a vagonokat.