Belföld

Iparvágányon köthetik össze Ferihegyet a belvárossal

ferihegy 2a (Array)
ferihegy 2a (Array)

Egyszerű és célszerű módon valósulhat meg a repülőtér vasúti elérése, de még sok kérdést kell tisztázni a megvalósításhoz.

Elszánt a kormány abban, hogy megvalósítsa a belváros és a ferihegyi repülőtér vasúti összeköttetését – nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű közlekedési beruházássá nyilvánították a tervet és az uniós támogatásból finanszírozott nagyprojektek közé is bekerült. Jelenleg csak az 1-es terminálnál van vasúti megálló, ezt azonban a Malév 2012-es csődje óta nem használják. Innen több mint hat kilométerre van a 2A és 2B terminál.

A vasúti összeköttetésre sok nagyívű terv született, egyebek mellett a 3-as metró Ferihegyig való meghosszabbítása is felmerült. Az Index szerint azonban egy jóval egyszerűbb megoldás lehet a befutó: egy hurokleágazást építenének, amin a meglévő vonatok tennének kitérőt a repülőtérre. Túl nagy építkezést sem igényel a beruházás, ugyanis már van egy iparvágány, ami a reptéri kerozinszállítás tartalékául épült – ha leállna a Százhalombattáról vezetéken érkező szállítás, vonaton hoznák az üzemanyagot.

Andó Gergely vasúti szakértő a portálnak elmondta: még sok kérdést kell ehhez a projekthez is tisztázni. A szemeretelepi elágazás adott, de kérdés, hogy az új vágány Üllőnél vagy Monornál térjen-e vissza a fővonalra. Arról sincsenek még információk, hogy oldják meg azt, hogy a gyorsforgalmi utat ne keresztezze szintben a vasút. Ugyanakkor nagy előny, hogy a Budapest-Cegléd vonal az ország egyik legforgalmasabb vasútvonala, még új járatokra se lenne szükség, anélkül is 15 percenként megállhatna egy vonat a reptéren.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik