A Szegeden megrendezett Hungarikum fesztivál célja, hogy a hungarikumok közé, illetve a nemzeti értéktárba bekerült magyar találmányok, magyar szolgáltatások, gasztronómiai finomságok minél ismertebbek legyenek a hazai lakosság és az idelátogató turisták körében, mondta Ruszinkó Ádám, a Nemzetgazdasági Minisztérium turizmusért felelős helyettes államtitkára az m1-en. Az augusztus 6-9 közötti négynapos rendezvényen színes programokkal, kézműves termékekkel és a magyar gasztronómia remekeivel várják a látogatókat.
A helyettes államtitkár hangsúlyozta, hogy számos olyan magyar építészeti emlék, illetve találmány, innovatív termék van, amelyet népszerűsíteni kell, hogy ismerje meg a nemzetközi közvélemény, példának a C-vitamint hozta fel. Ezek “briliáns magyar elmék” találmányai – fogalmazott.
Turisztikai és vendéglátóipari szempontból különösen fontos a turisztikai és gasztronómiai értéktárban szereplő hungarikumok népszerűsítése – tette hozzá, a szegedi halászlét említve példaként.
Kitért arra, hogy a magyar egészségipar és egészségturizmus bemutatása céljából Gondos Judit államtitkár vezetésével az NGM küldöttséget küld a Milánói Expóra szeptember közepén. A helyettes államtitkár szerint a magyar kultúra népszerűségét az is mutatja, hogy az országban évente 3000 kisebb-nagyobb rendezvényt tartanak, és ezek látogatószáma egyre nő.