Belföld

Elkészült az M0-s kiszélesítése

m0 (Array)
m0 (Array)

Zömmel EU-s pénzből épült meg az M1-es és M7-es közötti kiszélesítés, így mostantól 2x3 sávon lehet csapatni.

Elkészült az M0-ás új bal pályája az M1 és M7 közötti szakaszon, kedd este 20 órától a kivitelező a rendőrséggel és a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-vel megkezdi a forgalom átterelését – közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. az MTI-vel kedden. A Hegyeshalom felé tartó forgalmat több hullámban, 15-20 perces teljes pályazár mellett terelik át az új pályára. A teljes körű átterelés a kora hajnali órákra fejeződik be.

A bal pálya forgalomba helyezése után megkezdődik a leromlott állapotú, nyomvályús jobb pálya korszerűsítése az M7-esig. Az átterelés után a törökbálinti bevásárlóközpont csomópontját újra megnyitják, így szerdán reggeltől ismét használható lesz. Az “épülő” tóparki kihajtót lezárják, ez azonban nem okoz korlátozást az átadott új bal pályán – tájékoztatott a NIF. A hétvégi Forma-1 futamra a fővárosba érkező autósok így már szélesebb sávokon, biztonságosabban közlekedhetnek – közölte a társaság.

Így nézett ki az átépítés előtt

A közleményben felidézték, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) megbízásából a NIF beruházásában valósul meg az M0-ás autóút M1-es és M7-es közötti 2,7 kilométer hosszú szakaszának bővítése. A bal pálya kiépítésével kétszer három sávot és egy leállósávot alakítanak ki, így ősztől az autósok az M3-as irányába három sávot és egy leállósávot, illetve Győr felé szintén három sávot és egy leállósávot használhatnak.

A fejlesztés 85 százalékban uniós és 15 százalékban hazai forrás felhasználásával valósul meg a Betonútépítő Zrt. kivitelezésében, értéke meghaladja a nettó 6 milliárd forintot.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik