Panaszt nyújtott be az Európai Bizottsághoz az észt Skinest Rail, mely a 3-as metró szerelvényeinek felújítására pályázott, de érvénytelennek nyilvánították az ajánlatát. Szerintük viszont minden szempontból kedvezőbb ajánlatot adtak be az oroszokénál, mégis a Metrovagonmas nyerte végül a tendert, egyedüli érvényes pályázóként.
A 37 darab, hat kocsiból álló szerelvény felújítását az oroszok 69 milliárd forintért végzik és 25 éves élettartamot garantálnak. Korábban írtuk: az észtek sokkal korszerűbb megoldásokat alkalmaznának, de a BKV nyolc pontban foglalta össze, miért zárták ki őket. A Skinest szerint ugyanakkor a nyolc érv mindegyike formális és meg van győződve arról, hogy az illetékes magyarországi és uniós fórumok is erre a következtetésre fognak jutni. Az észt ajánlat ráadásul 9 milliárd forintnál alacsonyabb, mint a Metrovagonmasé.