A Napi Gazdaság utánajárt, milyenek lesznek a 3-as metró felújított szerelvényei. A látványtervek a szerződés hétfői aláírásáig titkosak, de az orosz gyártó honlapján megtalálhatóak a Budapesten is futó régi kocsik jelenleg is gyártott, modernizált változatai, melyek legtöbb paramétere megegyezik a BKV tenderén nyertes ajánlatban szereplőkkel.
Metrovagonmas
A Metrovagonmasnak két és fél év alatt lényegében új kocsikat kell építenie. A felújítandó járművek többsége 81-717/714-es típusú – ennek utódja 81-717/714.6 néven most is szerepel a cég termékpalettáján. Ugyanakkor lényegesen különbözik a mostani szerelvényektől kívül és belül egyaránt.
A felújítást követően jóval csendesebb és komfortosabb lesz az utastér, a szerelvények orrába menekülőajtót is építenek. Az elektromos rendszer energiatakarékosabb lesz, jóval kevesebb hulladékhőt bocsát ki, fékezéskor pedig áramot táplálnak vissza a hálózatba.
Metrovagonmas
A felújításra az észt Skinest Rail anyagilag és technológiailag kedvezőbb ajánlattal pályázott, de a BKV érvénytelennek nyilvánította az ajánlatot. A cég panasszal fordult az Európai Bizottsághoz, de Tarlós István főpolgármester szerint ez nem számít, a szerződést hétfőn megkötik a Metrovagonmassal.