A csökkentett tartalom autópálya helyett 2×2 sávos gyorsforgalmi utat jelent, plusz gyorsforgalmi út köti majd össze Szolnokot a budapesti körgyűrűvel.
A kormányhatározat szerint a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. feladata a megépült műtárgyak állag- és vagyonvédelme. A nemzeti fejlesztési miniszter feladata pedig az, hogy biztosítsa: a projekt lezárását követően két éven belül induljon el annak folytatása. A most futó projekt lezárását nem részletezi a kormányhatározat.
A folytatás pedig úgy történik, hogy az Abony – Törökszentmiklós (Szolnok északi elkerülő) szakaszon, az eddigi – a projekt szerinti – nyomvonalon egy 2×2 sávos gyorsforgalmi út épül az M4-es ezen szakaszán. Viszont megépül az eredetileg is tervezett új Tisza-híd.
A Törökszentmiklós–Fegyvernek szakaszon a kormány szerint indokolt lehet a nyomvonal felülvizsgálata is, és ugyancsak 2×2 sávos gyorsforgalmi út épül autópálya helyett.
Szolnokot pedig úgy kívánja bekapcsolni a kormány a gyorsforgalmi úthálózatba, hogy – az M4-es részeként – 2×2 sávos gyorsforgalmi utat kell építeni az M0 autópálya és Abony között.
A kormány arról is határozott, hogy a NIF azonnal kezdje meg a fejlesztésekre vonatkozó közbeszerzési stratégia kidolgozását.