A tárcavezetőt Mirkóczki Ádám, a Jobbik politikusa faggatta arról, hány gyorshajtót sikerült megfogni a Komplex Közlekedési Ellenőrzési Pontokkal (KKEP), és milyen bevételre tett szert a rendőrség a bírságolásból.
Pintér Sándor válaszában leszögezte: a készülékeket elsősorban nem anyagi megfontolásokból, hanem a közlekedésbiztonság javítása érdekében helyezték üzembe, írja a Magyar Nemzet.
A miniszter adatai alapján 2014. március és április 26. között 24 ezret meghaladó, míg 2015 ugyanezen időszakában valamivel kevesebb, mint 21 500 alkalommal szabott ki bírságot a rendőrség sebességtúllépés miatt.
A vizsgált egy hónap alatt tavaly 42 halálos, 384 súlyos és 864 könnyű sérüléssel járó, míg az idén 36 halálos, 367 súlyos és 904 könnyű sérüléssel járó közúti közlekedési baleset történt.