Ha a Közgép nagyon alacsony árakon ad be folyamatosan ajánlatokat, akkor vagy neki kell nyernie, vagy a helyére lépő új kedvenceknek nem marad elég nyeresége „egyéb” célokra, vagy módosítani kell a közbeszerzési szabályokat. Utóbbi egyébként folyamatban is van – emlékeztet a hetilap.
A Figyelő szerint a magyarországi úthálózat fejlesztése, a stadion-, híd-, vasútépítés az elmúlt őt évben is szép nyereséget hoztak az építőknek. Azok, akik nyertek ebből visszaadtak a társadalomnak. „Vagy legalábbis a társadalom azon részének, akik hasonló preferenciával rendelkeztek, mint Orbán Viktor.
A Figyelő szerint az infrastruktúra-építésben sikeres cégek egész sportágakat, illetve egy politikai oldal médiahátországát is finanszírozták. A politikai főhatalom és az építésben is nagy nyertes gazdasági főhatalom azonban egymás ellen fordult, vége lett a kölcsönös előnyök rendszerének.
Amióta teljesen nyílttá vált az Orbán és Simicska háborúja az állam és a Fidesz potentátjai tudják, hogy a vállalkozóval nem illik jóban lenni. A Figyelő szerint a látszat az, hogy Orbán bünteti Simicskát. Az üzletember cégeinek már egyre inkább tilos megbízást adni, médiatermékeinek jobb nem nyilatkozni, aki ott hirdet politikai rosszpontot gyűjt be.
A Figyelő szerint azonban van egy olyan narratíva is, amely szerint nem csak Orbán osztja a tockosokat, valójában „egy igazán méreteset az egykori gazdasági főhatalom visz be éppen a Fidesznek és a kormányzatnak. Simicska ugyanis már régóta ott van a piacon, a Közgép alacsonyabb ajánlataival komoly kellemetlenséget okoz.
A hetilap visszaidézi, miként működött a rendszer a második Orbán-kormány alatt. Simicska Lajos a Közgéppel, médiaérdekeltségeivel sorra nyerte a közbeszerzéseket, dőlt a döbbenetes nyereség, legálisan, osztalékként. A nagyon komoly hátszélért Simicskáék a politikának kedves és fontos rendszereket is működtettek, valóban jó célokra.
A Figyelő több példát is hoz arra, hogy Közgép a focin kívül mennyire fontos a magyar sportban, egészen döbbenetesnek nevezi, hogy a négy legnépszerűbb labdajátékban ez az egy üzleti kör, a Közgép-csoport milyen mértékben finanszírozta a sportágak elitjét. További részletek a csütörtöki Figyelőben. .