Végre kiderült a budapesti útfelújítások egyik legnagyobb rejtélye. A BKV a budai fonódó villamoshálózat kiépítésével egyszerre kezdte el felújítani a 4-6-os villamos vonalát az Okotogon és a Széll Kálmán tér között.
A villamosok helyett percenként pótlóbuszok közlekednek, amitől a körúton elég nehéz közlekedni. De nem ez a felújítás legnagyobb rejtélye.
Fotó: MTI / Simó Endre
A Budáról érkező, Pestre tartó 4-6-pótló megállója a legnagyobb rejtély a Margit hídnál. A buszok ugyanis az úttesten, a híd elején állnak meg. Annak ellenére, hogy 5 méterrel a kijelölt megálló mögött van egy kiépített buszmegálló, amit korábban használtak is. Emiatt nehezebb átszállni, nehezebb az úttesten autóval közlekedni, az utasok pedig nem értik, pontosan hova is kellene állniuk.
Rákérdeztünk a BKK-nál, miért az úttestre jelölték ki a megállót. Őszintén bevalljuk, meglepődtünk, hogy teljesen értelmes és elfogadható magyarázatot kaptunk.
A BKK azt írta, az egész azért van, hogy a Budáról érkező autóforgalmat optimalizálják. Egy sávon érkezik a forgalom a Tölgyfa utca felől, és egy sávon érkezik a Lipthay utca felől. A két sáv első közös szakaszán záróvonal van, hogy egyik sávot se nyomja el a másik.
Ezen a záróvonalon a Tölgyfa utca felől érkező buszok nem tudnak átsorolni, ezért nem tudnának időben kétsávnyit váltani és kiállni a buszmegállóba. Azért van a megálló az úttesten, hogy a buszoknak csak egyszer kelljen sávot váltaniuk, és meg is tudjanak állni. Teljesen érthető magyarázat.