Belföld

Kiderült a budapesti villamosfelújítás eddigi legnagyobb titka

Margit híd (Array)
Margit híd (Array)

Ön sem értette, miért került az úttestre a villamospótló megállója, amikor közvetlenül mögötte van egy buszmegálló? A magyarázatot sosem találta volna ki!

Végre kiderült a budapesti útfelújítások egyik legnagyobb rejtélye. A BKV a budai fonódó villamoshálózat kiépítésével egyszerre kezdte el felújítani a 4-6-os villamos vonalát az Okotogon és a Széll Kálmán tér között.

A villamosok helyett percenként pótlóbuszok közlekednek, amitől a körúton elég nehéz közlekedni. De nem ez a felújítás legnagyobb rejtélye.


 Fotó: MTI / Simó Endre

A Budáról érkező, Pestre tartó 4-6-pótló megállója a legnagyobb rejtély a Margit hídnál. A buszok ugyanis az úttesten, a híd elején állnak meg. Annak ellenére, hogy 5 méterrel a kijelölt megálló mögött van egy kiépített buszmegálló, amit korábban használtak is. Emiatt nehezebb átszállni, nehezebb az úttesten autóval közlekedni, az utasok pedig nem értik, pontosan hova is kellene állniuk.

Rákérdeztünk a BKK-nál, miért az úttestre jelölték ki a megállót. Őszintén bevalljuk, meglepődtünk, hogy teljesen értelmes és elfogadható magyarázatot kaptunk.

A BKK azt írta, az egész azért van, hogy a Budáról érkező autóforgalmat optimalizálják. Egy sávon érkezik a forgalom a Tölgyfa utca felől, és egy sávon érkezik a Lipthay utca felől. A két sáv első közös szakaszán záróvonal van, hogy egyik sávot se nyomja el a másik.

Ezen a záróvonalon a Tölgyfa utca felől érkező buszok nem tudnak átsorolni, ezért nem tudnának időben kétsávnyit váltani és kiállni a buszmegállóba. Azért van a megálló az úttesten, hogy a buszoknak csak egyszer kelljen sávot váltaniuk, és meg is tudjanak állni. Teljesen érthető magyarázat.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik