Belföld

Reklámadó: nem foglalkoztak a szakmai szervezetek panaszaival

Reklamado(210x140).jpg (Array)
Reklamado(210x140).jpg (Array)

A tervezett bevételeknél lényegesen nagyobb kár éri a magyar gazdaságot – közölte a Reklámszövetség.

Továbbra is egyeztetéseket sürgetnek a szakmai szervezetek a reklámadóról, a kormánytól azt kérik, hogy fontolja meg annak eltörlését a káros gazdasági hatások miatt – közölte a Magyar Reklámszövetség az MTI-vel.

A Reklámszövetség és kilenc másik szervezet közös álláspontja szerint a reklámadó tervezett módosítása csökkenti a mikro- és kisvállalkozások növekedési lehetőségeit. A javaslat 100 milliós reklám-árbevételig mentesíti a vállalkozásokat a fizetés alól, a nagyobb árbevételű cégekre viszont egységes, 5,3 százalékos adót rónak ki.

A reklámszövetség kifogásolja, hogy míg például egy 800 milliós árbevételű vállalkozásnak eddig 3 millió forint reklámadót kellett megfizetnie, addig ezentúl 37,1 millió forint megfizetésére köteleznék. Azt is kifogásolják, hogy a saját reklámot változatlanul adóval terhelnék.

A szövetség arra mutatott rá, hogy a tervezett 7-9 milliárd forint reklámadó-bevételnél lényegesen nagyobb a teljes magyar gazdaság számára okozott kár. Az adó bevezetése növeli a fogyasztói árakat, inflációt gerjeszt, elbocsátásokat eredményez, versenyhátrányt jelent a globális szereplőkkel szemben és a magyar nyelven elérhető médiatartalmak mennyiségének csökkenéséhez, ezek minőségének nagymértékű romlásához vezet.

A szövetség megjegyezte: arra számítottak, hogy a kormány egyeztet az érintett szervekkel, de ez nem történt meg.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik