Örültek a magyar falvak, amikor kiderült, a 2007-13 között fel nem használt uniós keret terhére még 35 milliárd forintot fordíthatnak vidékfejlesztésre. Ráadásul községi mikrobuszokat is be lehet fedezni, legfeljebb 8 millió forint értékben. A Népszabadság szerdai cikke szerint ebből lett csak káosz az ezt szabályozó rendelet miatt.
Először is kiderült, hogy az eddig bevált típusok zömét a rendelet kizárta. Előírtak pl. gyári LED-es nappali menetfényt, függönylégzsákokat és legalább 136 lóerős motort. A sok extra miatt azonban nem találni olyan kisbuszt a piacon, ami megfelelne. A Miniszterelnökség közvetve elismerte, hogy van javítanivaló a rendeleten, ezt április végéig ígérték, de csak két tervezet készült el.
Végül az előírt teljesítmény értékét is csökkentették és több extrában is engedményeket tettek a tervezetek. Bekerültek azonban olyan furcsaságok, hogy elég lesz a vezetőoldali légzsák, holott azt csak utasoldalival együtt adják.
Gőgös Zoltán MSZP-elnökhelyettes szerint a kormány eredetileg egy gyártót hozott volna helyzetbe a tenderrel. A szigorú feltételekkel ezt az egy márkát is kizárta, majd kapkodni kezdett. Gőgös szerint botrányos, hogy másfél nappal a pályázat megnyitása előtt nem ismertek annak feltételei. A lap újságíróinak amúgy a sajtóosztály és a Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal is azt tanácsolta, hogy figyeljék a Magyar Közlönyt, hátha megjelenik benne valami.