“A hirado.hu-t, a médiaklikk.hu-t, a telesport.hu-t és a petőfilive.hu-t is magába foglaló portfoliót, március hónapban 722 ezer valós felhasználó kereste fel, ami az előző havi 641 ezer látogatóhoz képest mintegy 13 százalékos emelkedést jelent, megelőzve ezzel a kereskedelmi televíziós csatornák online felületeinek látogatottságát. Csak a hirado.hu-nak önállóan 551 ezer valós felhasználója volt. A Digitális Közönségmérési Tanács áprilisi becsült adatai a tendencia folytatását mutatják, hiszen a mutatók szerint az online portfolió 707 ezer látogatót ért el” – ez olvasható az MTVA honlapján.
Ne bonyolítsuk a történetet azzal, hogy a valós felhasználók és a látogatók nem ugyanazt jelentik, csak vegyük a legfontosabb tényt:
a közmédia legnagyobb oldalát a hirado.hu-t áprilisban megverte mind az rtl.hu, mint a tv2.hu, márciusban pedig az rtl.hu
Persze, ha összeadjuk a közmédia mindegyik internetes oldalának számait, és az emígyen összesített közmédiás portfóliót hasonlítjuk az RTL Klub vagy a TV2 egy-egy site-jának látogatottsági számaival, akkor az MTVA már tényleg felülkerekedik a többi tévén,
De ez azért ugyanolyan hülyeség lenne, mintha összeadnánk a M1 összes híradójának nézőszámát és azt hasonlítanánk a kereskedelmi tévék 1 db híradójának nézettségével.