4-es-metro(1)(210x140).jpg (4-s metró)
Belföld

Nem örülnek Újpalotán a villamosnak

Új villamosvonalról dönthet a fővárosi közgyűlés. A városrésznek metrót ígértek, ez azonban borzasztó költségekkel járna.

Nincsenek elragadtatva az újpalotaiak attól, hogy új villamos épülhet a városrésztől a belvárosig: metrót ígértek eredetileg, aminek még a végállomása is ki van jelölve. A tervek szerint az új villamossal 25 perc alatt lehet elérni az Astoriát, a járművek 2-3 percenként követik egymást. A bírálók szerint viszont a buszoknál – főleg a gyorsjáratúaknál – ez nem lesz jobb megoldás, a járművek most is végig buszsávon érik el a belvárost. Az építkezés idején viszont komoly fennakadások lesznek az utak feltúrása miatt.

Az Index úgy tudja: a Fővárosi Közgyűlés szerdán mégis a villamos tervezése mellett dönthet. A beruházás költsége 26 milliárd forint. A négyes metró meghosszabbítása a portál szerint nem is lenne gazdaságos: nincs annyi utas, hogy megérné számukra metrót építeni.

A Metróért Egyesület elutasítja az újpalotai villamos tervét, ugyanakkor ők is egyetértenek abban, hogy Újpalota bekapcsolása magában nem jelent megoldást a négyes metró kihasználatlanságára. Szerintük akkor lenne értelme a metrónak, ha Újpalota érintésével északon az M0-M3-as autópályák találkozásáig, délen az M1-M7-es autópályák találkozásáig futna, a fővárosba érkezők pedig a két végállomáson P+R parkolókban hagynák autóikat. Ez viszont akkora beruházás lenne, hogy két-három EU-s fejlesztési ciklusban csak erre lehet költeni.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.