Nem a Simicska Lajos elleni háborúról szól az, hogy az Orbán Viktorhoz közel álló Garancsi István beszállt a médiapiacra. Ezt mondta a Népszavának az ESMA Zrt. menedzsmentjének tulajdonosi kéépviselője. Gátai Péter szerint nem is akarnak Simicska konkurenciája lenni.
Sőt, szerinte már most sem azok, mert az ESMA elsősorban kandelábereken hirdet, ahol SImicska nem. “Egyszerűen Garancsi úr úgy döntött, hogy ugyan sok területen jelen van, a médiapiacon még nincs, és szeretné kipróbálni magát itt is” – mondta Gátai.
Simicskának egyébként sem volt jó üzlet az ESMA. Amikor ő bejelentkezett 2009-ben, még évi másfél milliárdos haszon volt a cégben, ami mára évi kétszázmilliós veszteséggé változott.
Gátai szerint ők választották Garancsit. “Garancsi úrral egy közös – nekem gyerekkori – barátom révén ismerkedtem meg, először öt hónapja ültünk le, és nagyon nyitott volt felénk. Végül azért választottuk őt, mert egyrészt ő adta a legjobb ajánlatot, másrészt a menedzsmentünk – a négyfős csapatunk – jövőbeni elképzeléseit, hogy mit szeretnénk majd csinálni a céggel, ő osztotta a leginkább”, mondta.
Azt is hozzátette, hogy nem arra építenek, hogy Orbán Viktorral jó kapcsolata van az új tulajnak. Az alvó reklámpiacot szeretnék inkább felrázni.