Írtunk már korábban az M4-es autópálya leállításáról, Lázár János annyit mondott az esetről, hogy azért állítják le a fejlesztést, mert az unió nem ad pénzt a felújításra. Az Európai Bizottság a projekt finanszírozását európai uniós források terhére nem javasolja, egyben felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy azonnali hatállyal gondoskodjon a projekt támogatási szerződésének megszüntetéséről – az erről szóló kormányhatározat a szerdai közlönyben jelent meg.
Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség fejlesztéspolitikai kommunikációért felelős helyettes államtitkára április elején jelentette be, hogy az Európai Bizottság regionális főigazgatóságának munkatársai jelezték a magyar kormánynak, hogy az M4-es autópálya fejlesztésénél felmerül a kartellgyanú, amely lehetetlenné teszi a projekt uniós finanszírozását.
A projekt keretében építették volna meg az M4-es autópálya Abony-Fegyvernek közötti szakaszát és egy új Tisza-hidat. A szerdai kormányhatározatban a kabinet felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-n keresztül gondoskodjon a projekt kivitelezésére irányuló vállalkozási szerződések megszüntetéséről – figyelemmel a költségvetési kockázatok és kiadások csökkentésére, az ár- és belvízi védképességre, valamint a szükséges élet- és vagyonvédelemre -, ezenkívül tegye meg a szükséges intézkedéseket a munkaterület biztosítása érdekében.
A kormány felkéri a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy május 31-ig vizsgálja meg, miként lehet bekötni Szolnokot a gyorsforgalmi úthálózatba.