Tarlós István hétfő este a HírTV Magyarország élőben című műsorában úgy fogalmazott: Brüsszelben közölték a napokban helyettesével, hogy nemcsak, hogy benne volt a megállapodásban, és az uniós bizottság határozatában hanem egyenesen a korábbi városvezetés ajánlotta a dugódíjat uniónak. Ezt most az EU hivatalosan be is jelentette – fűzte hozzá.
Hallgatólagos módosítás
Tarlós István úgy fogalmazott: “mi pedig most valóban küzdünk azért, hogy esetleg el lehessen hagyni a dugódíjat”. Mint mondta, nem tudja, az EU-nak “jogában áll nem eltekinteni”, de folynak az egyezkedések, és van egy hallgatólagos határidő-módosítás is.
Mindemellett nem született még semmilyen döntés a dugódíjjal kapcsolatban: sem a zónahatárokról, sem a díjak mértékéről. Három alternatíva van a zónahatárokra, azok között van a Hungária körúti zónahatár, amelyet az egyetlen életképes javaslatnak nevezett a főpolgármester, ami nem jelenti azt, hogy ilyen döntést hoztak volna.
A Déli kiváltása nem időszerű
Kitért arra, hogy a dugódíjnak kettős célja van: az egyik, hogy “értelmezhető nagyságú” területen mentesítse az autóktól a várost. A másik, hogy “értelmezhető” bevétel származzon belőle.
Tarlós István szólt arról is, nem hiszi, hogy ebben a ciklusban várható a Déli pályaudvar kiváltása. Nincs olyan információja, hogy a pályaudvar megszűnik, de azt tudja: van erre irányuló szándék, és annak van életszerű alapja.