Belföld

Az MTVA-vezér a felelős gazdálkodásról tartott előadást

A közmédiában is nagy jelentősége van az átláthatóságnak és az integritásnak - mondta Szabó László Zsolt az Állami Számvevőszék (ÁSZ) konferenciáján

Az ÁSZ újjáalakulásának 25. évfordulója alkalmából, Transzparencia és integritás a közszférában címmel rendezett nemzetközi tanácskozáson Szabó László Zsolt kiemelte: fontos célja a közmédiának az adófizetői pénzek felelős felhasználása, a felelős erőforrás-gazdálkodás, az átlátható működés, a köztájékoztatási kötelezettségnek való megfelelés, valamint a társadalmi együttélési normák betartása és betartatása. Megjegyezte: évente 300-500 közérdekű adatigénylés és 10 ezer újságírói kérdés érkezik a közmédia működésével kapcsolatban.

Kis Norbert, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) rektorhelyettese előadásában azt hangsúlyozta, hogy átfogó, új közszolgálati kultúra kialakítása, közszolgálati értékváltás van folyamatban Magyarországon, ennek az ÁSZ az egyik kulcsszereplője, és az NKE is részt vesz ebben a folyamatban. Elmondta: a 2010-es politikai váltással a közszolgálati, kormányzási kultúra és filozófia megváltozott. E folyamat mérföldkövét jelentette az új alaptörvény elfogadása, amely a jó állam stratégiai alapjait rögzítette – közölte a rektorhelyettes. Kiemelte: a fő cél az egységesebb közszolgálat kialakítása, mert egyre összetettebb problémák merülnek fel, amelyek kezeléséhez átfogó megközelítésre van szükség.

Pulay Gyula, az ÁSZ felügyeleti vezetője egy az integritással, vagyis a korrupcióval szembeni ellenálló képességgel kapcsolatos programról számolt be, amelynek keretében a korrupciós kockázatokat és a meglévő kontrollmechanizmusok szintjét mérik fel a közintézményekben. A program tanulságai között említette, hogy a korrupció elleni küzdelem eredményes eszköze a szervezeti integritás erősítése, ebből a szempontból a környezet és a vezetők személyes elköteleződésének nagy szerepe van, továbbá fontos az is, hogy az integritást erősíti az alkotmányos szervek közötti együttműködés. Horváth Bálint, az ÁSZ kommunikációs osztályvezetője kifejtette: 2010-ben váltás történt a szervezet kommunikációs stratégiájában, a cél a gyors, friss, torzítatlan és hiteles információk közvetítése.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik