Belföld

Megjött az első spanyol villamos Budapestre

Az első, 34 méter hosszú CAF-villamost kamionokon hozták Budapestre, forgalomba várhatóan ősszel állhat az eredményes hatósági vizsgákat követően.

Dabóczi Kálmán, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója a bemutatón azt mondta, a fővárosi közlekedésben a jelenleginél nagyobb szerepet kell, hogy kapjon a kötött pályás közlekedés, ehhez uniós forrásokra van szükség. “Nosztalgiajárművekkel nem lehet egy kétmilliós város közlekedését fenntartani”, új szerelvényekre, minőségi szolgáltatásra van szükség – fogalmazott a vezérigazgató.

Szólt arról is, hogy a budapesti villamosok átlagéletkora 38 év körüli, és az új CAF-szerelvények (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles) érkezésével is csak négy-hat évet tudnak fiatalítani a flottán. Az alacsonypadlós villamosok az 1-es, a 3-as és a budai fonódó villamoshálózat vonalán közlekednek majd. Ha a 47 darabos megrendelés után lehívják a szerződésben lévő opcionális mennyiséget, akkor Budapest más területein is megjelenhetnek a CAF szerelvények – tette hozzá.


MTI/Máthé Zoltán

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) korábban a Facebook-oldalán azt közölte: a rövidebb, 34 méter hosszú villamosok a 3-as vonalra, illetve a budai fonódó villamoshálózaton, vagyis az Óbuda és Újbuda között közlekedő 19-es és 61-es vonalra kerülnek. A Combino villamosoknál is valamivel hosszabb, 56 méteres szerelvények az 1-es villamos vonalán járnak majd.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik