Belföld

Tanulmányozzák a kilenc évfolyamos iskola tervét

Czunyine-Bertalan-Judit(430x286).jpg (Czunyiné Bertalan Judit, köznevelési államtitkár, )
Czunyine-Bertalan-Judit(430x286).jpg (Czunyiné Bertalan Judit, köznevelési államtitkár, )

Nem szaladnak előre a kilenc évfolyamos iskola tervével – ígéri az államtitkár.

Mindenképpen foglalkozni kell azzal, hogy a pedagógusok hogyan érzik magukat az iskolában, a helyzet javítása érdekében komoly egyeztetés zajlik a Pedagógusok Szakszervezetével – mondta a Magyar Hírlapnak Czunyiné Bertalan Judit köznevelésért felelős államtitkár.

Czunyiné elmondta: az iskolákat üzemeltető Klebelsberg Intézményfenntartó Központnak meg kell vizsgálnia a munkaidő-nyilvántartásokat, ez a munka már elkezdődött. Az elsődleges vizsgálat arra mutatott rá, hogy a pedagógusok hivatalosan nyilvántartott munkaideje heti 24 óra alatt van, miközben a Pedagógusok Szakszervezetének felmérése szerint gyakran előfordul, hogy a tanárok heti 32 óránál többet dolgoznak az iskolában.

A kilenc évfolyamos iskola tervéről az államtitkár elmondta: tanulmányozzák az európai és OECD-államok iskolarendszereit, azok hatékonyságát és az ottani kompetenciaeredményeket. Alapos kutatások állnak rendelkezésükre, de a szakma véleményét is megkérdezik – ígérte. Arra ugyanakkor még nem tudott válaszolni, hogy mikor születhet döntés, szerinte korai még az időpontról beszélni, egy ilyen döntés hatásai ugyanis nem három-öt évre szólnak. Számtalan kapcsolódó kérdést is vizsgálni kell, az infrastruktúra rendelkezésre állását vagy a pedagógusellátottságot.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik