A járművezetők véleménye szerint veszélyesek a moszkvai metró új szerelvényei, ami azért lehet érdekes számunkra, mert a budapesti 3-as metró járműfelújításán induló orosz Metrovagonmas várhatóan nálunk is hasonló konstrukciót alkalmazna.
A magyar Metróért Egyesület összefoglalójából kiderül: a metrókocsik fékjei az elmúlt néhány hónapban háromszor is felmondták a szolgálatot a számítógép meghibásodása maitt. Az első alkalommal a vonat egyszerűen nem állt meg a Vladikino állomáson, a második esetnél csak 30 méterrel a Bibirjevo állomás után állt meg a szerelvény. November 28-án 150 méterrel haladt túl a vonat a Juzsnaja állomáson, ez csúcsidőben a szakszervezet szerint katasztrofális következménnyel járt volna. Kisebb hiba, hogy az utastájékoztató számítógép minden alkalommal kifelejt egy-két állomást.
Más súlyos konstrukciós hibák is felmerültek: az óránként 70 kilométeres sebességgel haladó vonat utolsó kocsijának ajtaja például 7-10 centire kinyílt a nyomáskülönbség miatt. Súlyos hiányosság, hogy a kocsik közti átjáróajtók nyitását vezérlő vezeték nem tűzbiztos, így vészhelyzetben előfordulhat, hogy nem oldható meg távnyitással az utasok menekítése.
A moszkvai metró vezetése igyekezett cáfolni ezeket az értesüléseket – írja a Metróért Egyesület. A szervezet szerint azonban rendkívül fontos, hogy ha a Metrovagonmas Budapesten is alkalmazza ezeket a műszaki megoldásokat, akkor azokat kiemelten teszteljék és vizsgálják felül.