Az Index közölt hosszú beszélgetést az RTL Klub hírigazgatójával, Kotroczó Róberttel és a Híradó egyik műsorvezetőjével, Erős Antóniával. A két tévés szakember arról beszél, a tavaly erősen kormánykritikus hangnemre váltott hírműsor egyfelől a nézői igényekhez igazodott és nézői információkra is épített, másfelől a harmadik Orbán-kormány megalakulása után az addig elzárkózó kormánypárti politikusok is szóba álltak velük. Előbbire azt hozták fel példaként, hogy “a híradósok Szijjártó Péter luxusvillájáról először Google Maps-es linket és fotókat kaptak, és arról is egy nézőtől értesültek, hogy Lázár János 60 milliós lakást vett a tízéves fiának”. A második állítással kapcsolatban a tévések azt hozták fel példaként, hogy ma már “Rogán Antal és Lázár János Habony Árpád szerepéről nyilatkozott, ez pedig korábban elképzelhetetlen volt”.
A hírigazgató szerint már jóval a kormányalakítás előtt elkezdődtek azok a folyamatok, amelyek valóban 2014 április-május környékén kezdtek az RTL Klub Híradójában láthatóvá válni. A folyamat része volt az RTL II elindulása 2012 végén, ahol az első pillanattól egy politikusabb hírműsorral próbálkoztak, és a mérésekből úgy látták, hogy nagyon bejön. Ezenfelül a reklámadó utáni Híradókat olyanok is elkezdték nézni, akik korábban sem a hír- , sem a háttérműsorokat nem nézték.
“Volt olyan időszak, amikor rövidebb blokkban, de megpróbáltunk több politikát adni, és látszott, hogy elvándorolnak a nézők. Az utóbbi egy-másfél évben ez megváltozott, az emberek a politika felé fordultak” − mondta Erős. A szerkesztők szerint a trendforduló 2012-ben volt, akkor látszott, hogy az emberek elkezdtek a közéleti hírek után menni.
Kotroczó Róbert szerint az átállás első hónapjaiban tulajdonképpen csak összefoglalták a hírportálokon és napilapokban megjelent híreket, ezért „elég vicces azt állítani, hogy valami durva dolgot művelt volna az RTL Klub Híradója”. Azt viszont elismerték, született döntés arról, hogy merre tolják a tartalmi arányokat, de ez nem a reklámadó, hanem a nézői igények miatt történt. Azóta a Híradó egyértelműen piacvezetővé vált, és több százezer új nézőt vonzott.