A lapnak a magát üzleti érdekeltségei miatt megnevezni nem akaró ismerős azt mondta, Simicska a “geci” jelzővel “levette Orbán Viktorról a keresztvizet, az érthetetlen, szent ember mítoszát.” Mert mint mondja: “Mégiscsak a legközelebbi szövetséges szólalt meg” – tette hozzá.
A reklámszakember szerint erre sokkan csettintenek, mert senki ne képzelje, hogy a nyilvánosságot 15 évig tudatosan kerülő Simicska “hirtelen rájött, hogy melyik gombbal kell felvenni a telefont”.
“A Dörmögő Dömötörhöz is bejelentkezett, csak az már megszűnt” – magyarázta elméletét.
Egy kampányszakértő meglepő történelmi párhuzamot vont a Népszabadságnak. „Kossuth azt mondta Széchenyiről, hogy a legnagyobb magyar. De ezzel azt üzente: én mondom meg, hogy ki a legnagyobb.” Szerinte Simicska jelzője is „jól eltalált”.
Úgy véli, a médiamogul horgára csak kisebb halak fognak akadni, mert ha szembefordul a kormánnyal, akkor médiumainak közönsége el fog pártolni.
A Századvég stratégiai igazgatója, G. Fodor Gábor egynapos ámokfutásnak nevezte Simicska akcióját. Szerinte Orbán nem süllyedt le az üzletember szintjére, nem szállt be az iszapbirkózásba, így ebben a csatában győzött – állítja a politológus.
Orbán Viktor szokásos pénteki rádióinterjújában a reklámadó kérdéséről és Simicska Lajos múlt pénteki kirohanásáról csak röviden beszélt. Azt mondta: egy ország kormányzása sosem személyes ügy, Magyarországon szükség van reklámadóra és az abból származó bevételre, emellett másodlagos, hogy ki milyen stílusban beszél és szeret-e adót fizetni.