Belföld

L. Simon szerint sikertörténet az útdíjrendszer

Kósa Lajos szerint is jól kezelte a kormány a kérdést, noha a „magyar átlagember” rossznak tartja, ha valamiért fizetni kell, amiért eddig nem.

Senki nem hibázott a minisztériumban az útdíjrendszer bevezetése közben – mondta L. Simon László, a Miniszterelnökség parlamenti államtitkára a Hír TV-nek. A politikus sikertörténetnek tartja a megyei matricák bevezetését, azt mondta, ő Fejér megyei lakosként mostantól évente legalább 30 ezer forintot spórol. „Az emberek sikerként élik meg az ötezer forintos havi matricát. Csak néhány olyan pontosításra volt szükség, amely egyébként tükrözte a lakosság és a szakmai szervezetek elvárását” – mondta, hozzátéve, hogy túlzó dolog felelősségre vonásról beszélni.

Kósa Lajos, a Fidesz ügyvezető alelnöke sem elégedetlen. Mint mondta, „nincs az az előkészítés, amit nem lehetne még jobban előkészíteni, és nincs az az előkészítés, amire ne lehetne még több időt fordítani. Ehhez képest én azt gondolom, hogy jól lekezeltük ezt a kérdést. Nyilván ez abban az értelemben nem tud nyugvópontra jutni, hogy korábban nem fizettünk érte, most meg fizetni kell. Ez egy olyan kérdés, amit a magyar átlagember rossznak tart” – fejtette ki Kósa.

A szocialista Bangóné Borbély Ildikót megdöbbentette, hogy egyetlen kelet-magyarországi szakasz sem került ki az útdíj-fizetési kötelezettség alól. „Hát úgy látszik, hogy Orbán Viktor és kormányának nem számít az, hogy Kelet-Magyarországon élnek a legszegényebb emberek. Úgy látszik, hogy úgy gondolják, hogy a legszegényebb emberek ezt a díjat ki tudják fizetni. Tegnap voltam Szabolcs megyében, egyetlenegy autóval nem találkoztunk” – mondta a képviselő.

Giró-Szász András kormányzati kommunikációs államtitkár azt mondta, a kormány eleve úgy tervezte, hogy a próbaüzem tapasztalatait is figyelembe veszik. Hangsúlyozta, hogy míg tavaly csak 490 ezer matrica fogyott, idén az autósok eddig 1 millió 100 ezret vásároltak.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik