A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) információi szerint az 1-es villamos felújításának sokmilliárdos költségvetéséből nem futotta annak az alapkérdésnek a tisztázására, hogy a húsz évvel ezelőtt átadott Rákóczi híd, amelyet eredetileg nyolc tonna tengelyterhelésre és 50 kilométeres óránkénti sebességgel haladó villamosokra terveztek, hogyan viselkedik 10-11 tonna tengelyterhelésű, 60-70 kilométeres óránkénti sebességgel haladó villamosok esetén – írta csütörtöki számában a Népszabadság.
A lap szerint Dorner Lajos, a VEKE elnöke meglepőnek tartja, hogy a projektet lebonyolító Budapesti Közlekedési Központ (BKK) egyszerűen nem tartotta fontosnak a tervezői számítás megrendelését. Úgy tudja, hogy a fővárosi holding nem egyeztetett erről a BKV-val, sem a hídért felelős BKK Közúttal, sem az engedélyeket kiadó hatósággal. Ezzel szemben Vitézy Dávid vezérigazgató menesztése előtt egy nappal közleményben tudatták, hogy januárban átadják az új szakaszt – idézte fel a Népszabadság. A lap emlékeztetett: ez nem történt meg, a BKK a késlekedést azzal indokolta, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság kiegészítő hídvizsgálatokat kért.
Az NKH a Népszabadság cikke szerint azért kér kiegészítő számításokat és próbaterhelést, mert azokat a BKK nem végeztette el. Az NKH pedig az engedély kiadása előtt – a VEKE szerint teljes joggal – szeretné látni legalább egy hídmérnök ellenőrző számításait arról, hogy a híd valóban elbírja majd a tervezettnél két-három tonnával nehezebb villamosokat.