Valamennyi párt programjában szerepelt a dugódíj, mert ez a 4-es metró kapcsán vállalt kötelezettség – mondta Horváth Csaba fővárosi MSZP-s képviselő az ATV műsorában azzal kapcsolatban, hogy 2016-tól bevezetik a díjat Budapesten.
Horváth elmondta: a dugódíj más, mint a most bevezetett útdíj, mert nem a bevételszerzés a célja, hanem az autóforgalom szabályozása. A rendszer működőképességéhez azonban több tízezres P+R parkolókapacitásra, buszsávok és kerékpársávok építésére, valamint a tömegközlekedés bővítésére lenne szükség. A bevételeket mindenképpen a közlekedési feltételek javítására kell fordítani.
A képviselő szerint a válság következtében csökkent a városra nehezedő gépjárműforgalom. Az uniós kötelezettségnek úgy is eleget lehet tenni, ha csak a legszűkebb belvárosban korlátozzák a behajtást, vagy akár egy forintban is meg lehet határozni a díjat. Ha később – például az alacsony üzemanyagárak hatására – többen közlekednek, akkor lehet emelni a díjon – mondta Horváth Csaba.