Budaörs polgármestere ezt a képett töltötte fel Facebook-oldalára:
Forrás: Facebook/Wittinghoff Tamás
A polgármester az alábbi kommentárt fűzte a képhez, amely a várost kettészelő Szabadság úton készült:
“Az államtitkár szerint nincs több autó az útjainkon. Kár, hogy a tények mást mutatnak… Ma 11.25 sk.”
A fotóhoz érkezett kommentek – amelyeket az adatlapok szerint túlnyomó többségben budaörsiek írtak – megerősítik a városvezető tapasztalatait: a legtöbb megszólaló a városban erősödő dugókról, míg az autópályán kiürülő sávokról számol be.
Wittinghoff Tamás már közvetlenül az útdíj kiterjesztésének bejelentése után elmondta: nem támogatja a változtatást. Ő volt az első polgármester, aki felemelte hangját az intézkedés ellen. A polgármester azzal érvelt, hogy a sarc bevezetése után az autópálya helyett a városra zúdul a forgalom, míg a 4-es metró budaörsi virágpiacig történő megépítése még tervekben sem létezik. Akkor azt mondta: szerinte az egész csak kétségbeesett ötletelés a pénzért.
Amikor nyilvánvalóvá vált, hogy az útdíj bevezetését el kell fogadni, Budaörs önkormányzata a maga módján vágott vissza: bejelentették, hogy a város nem fizeti tovább az autópálya és a lehajtók világítását.