Hajdu László polgármester válaszlépésen gondolkozik, mert a kerületet komolyan sújtja az M0-s és az M3-as bevezető szakaszának fizetőssé tétele. Jelentősen csökken az ezen az utakon elérhető nyolc bevásárlóközpont forgalma, s ennek következtében a kerület iparűzési adóból származó bevétele is kisebb lesz – derül ki a Blikkből.
Jelenleg az M0-ra nem vesznek matricát a kukásautóknak, így most naponta 150-160 kukásautó csak a lakóövezeteken át jut el a szemétégetőhöz, ez ugyanis milliós tételt jelentene. Hajdú László szerint az egyetlen eszközük az lehet, hogy nem engedik át a szemétszállító autókat Újpalota belső útjain. Vagy fizetnek és visszatérnek az M0-sra, vagy leállnak a szemétszállítással.
Geiger Ferenc, Soroksár polgármestere azt a lehetőséget vizsgálja, hogy az autópályák, így az M5-ös bevezető szakaszát átminősíthessék autóúttá, s így lekerülnének a listáról.