Szél Bernadett, az LMP társelnöke keddi sajtótájékoztatóján elmondta: értékelésük szerint eljárási hibát jelent az intézkedést megalapozó hatástanulmányok hiánya, illetve fennáll a veszélye annak, hogy sérülnek a jövő generációk érdekei, így a döntés alkotmányellenes helyzetet idézhet elő.
A politikus úgy látja, az útdíj kiterjesztése az eddig nem fizetős autópálya-szakaszokra egyszerű pénzbehajtás a kormány részéről, miközben a korrupció, a dilettantizmus és egyes politikusok urizálása viszi el a legtöbbet.
Csárdi Antal, az LMP fővárosi közgyűlési képviselője úgy értékelte, Budapest a döntés legnagyobb vesztese. Egyebek között az intézkedés forgalom-, légszennyezettség- és zajnövelő hatásaira hivatkozva sürgette az útdíjkiterjesztés visszavonását.
Lengyel Szilvia, az LMP Pest megyei frakcióvezetője az agglomerációban élők érdekeinek sérelméről beszélt, és bírálta, hogy az M0-st úgy teszik fizetőssé, hogy nem állnak rendelkezésre valós alternatív közlekedési formák az emberek számára.