A megbeszélésen egységesek voltak a polgármesterek abban, hogy a megyei matricarendszer bevezetését támogatják, mert az sokaknak a fizetendő terhek csökkenését jelentené, ugyanakkor az emiatt kieső összeg előteremtérésére ellenzik a tárca azon szándékát, hogy az M0-s bizonyos szakaszait fizetőssé tegyék – olvasható az Origón.
Wintermantel Zsolt újpesti polgármester véleménye szerint közlekedésszakmai szempontból hibás és egyébként előkészítetlen is a javaslat, ráadásul az elkerülő gyorsforgalmi úthálózat lényege éppen a főváros tehermentesítése lenne, amivel a tervezett lépés ellentétesen hatna. Hozzátette: a kormány abból a filozófiai megközelítésből indult ki, hogy társadalmi igazságossági kérdés, hogy a fizetési kötelezettség lakóhelytől független legyen. Délelőtt annyi történt, hogy ezeket az álláspontokat rögzítették, felkészülve a kormány szerdai ülésére, ahol a kérdés téma lesz.
Bús Balázs, Óbuda polgármestere szerint a megyei matricarendszer jó ötlet. A fideszes polgármester úgy látta, a szaktárca nyitott arra, hogy a Megyeri hidat, illetve a hídtól az M3-as csomópontig tartó szakaszt kivegyék a díjfizetős kategóriából. Ez azért is lenne indokolt, mert két buszjárat is átmegy a hídon, ami fontos összeköttetés a városon belül.
A budapesti polgármesterek délután Tarlós István vezetésével tanácskoznak tovább a fizetős M0-ssal kapcsolatos közös álláspont kialakításáról.