A Megyeri híd fizetőssé tétele újabb közlekedési problémákat fog okozni a III. kerületben, ami egyszer már javult a híd átadásakor. Bús szerint most a 10-es és 11-es út közötti M0-s szakaszt kellene előrébb rangsorolni, hogy a teherforgalmat teljesen ki lehessen szorítani a fővárosból és a III. kerületből is.
Kivételt javasol
A polgármester szerint a Megyeri híd amúgy városi híd funkciót is betölt, aminek a fővárosi közlekedésből való kiiktatása a kerületi forgalom növekedését, és a környezetszennyezés növekedését fogja jelenteni – derül ki a Facebook-bejegyzéséből.
A hídon BKV buszjárat közlekedik. Óbuda-Békásmegyer közlekedése és fejlődése szempontjából a javaslat jelenlegi formájában elfogadhatatlan, ezért javasolni fogja a tervezetből a Megyeri híd kivételét.
Csütörtök reggel Budaörs polgármestere, Wittinghoff Tamás tiltakozott a tervezet ellen. Mint írta, az agglomerációs településeket és a külső kerületeket drámaian érintené az intézkedés, hiszen nyilvánvaló, hogy amikor az M0-s elkerülésére kényszerítik majd az autósokat, azok “tömegével zúdulnak rá” a városkörnyéki településekre és a peremkerületekre.
Még csak ne is gondolkodjanak rajta
A polgármester hangsúlyozza, “a Budaörsön és a környéken élők érdekében követeljük, hogy a kormány azonnal fejezze be még a gondolkodást is erről a megoldásról, amely egyszerre tisztességtelen, káros és végrehajthatatlan”.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) szerdán megerősítette, megszűnik januártól az M0-s általános díjmentessége: újfajta, megyei matricákat vezetnek be, amelyek egy évre ötezer forintba kerülnek majd.