Belföld

RTL megmagyarázza a reklámadós panaszt

Miután kedden elfogadták a tévétársaságot sújtó sarc megemelését, megerősítette a társaságot a döntésének helyességében, amikor az Európai Bizottság elé vitte az ügyet – mondta a szóvivő a Reutersnek.

Az RTL-csoport október 16-án nyújtott be hivatalos panaszt az Európai Bíróságnál a reklámadó miatt. Arra hivatkozott, hogy a reklámadó sérti a médiaszabadságot és “elkobzó” jellegű. A szóvivő szerint a cég az év végén felbecsüli magyar egységének értékét, és dönt arról, hogy van-e szükség további leírásokra.

88 millió eurót írtak le

Az Országgyűlés kedden fogadta el a jövő évi adótörvényeket. A különadók maradnak, sőt a reklámadó legmagasabb kulcsát 40-ről 50 százalékra emelik.

A német-luxemburgi RTL-csoport bevétele az idei harmadik negyedévben 1 milliárd 259 millió euró volt, gyakorlatilag azonos az egy évvel korábbi 1 milliárd 257 millióval. A kamatok, adók és az értékcsökkenés levonása előtti eredménye 160 millió euró volt, szinte azonos az egy évvel korábbi 161 millióval. Az RTL-csoport a német Bertelsmann-konszern része, amelynek éves forgalma összesen 16,36 milliárd euró.

A csoport nettó nyeresége az első félévben 202 millió euróra, az egy évvel korábbinak mintegy felére csökkent, miután sajtóértesülések szerint 88 millió eurót írt le magyarországi érdekeltségének értékéből.

Már fizetni kellett

Az RTL-csoport összesen 1,054 milliárd forintot, ebből az RTL Klub (Magyar RTL Zrt.) 845,7 millió forintot fizetett ki reklámadóként – írta a Világgazdaság augusztus végén a társaság sajtóosztályától kapott tájékoztatás alapján. A Nemzetgazdasági Minisztérium korábban azt közölte a lappal, hogy augusztus 20-ig összesen 1,3 milliárd forint bevétel érkezett a reklámadóból.

Az adózóknak idén az első adóelőleget augusztus 20-ig kellett befizetni, az adóelőleg alapja a 2013-ban elért nettó árbevételnek a törvény hatályba lépése napjától, azaz 2014. augusztus 15-étől december 31-éig terjedő időarányos része. Kolosi Péter programigazgató a Népszabadságnak korábban azt mondta, hogy a reklámadó legfelső kulcsának emelése után jövőre mintegy 5 milliárd forintra nőhet a cég reklámadó-kötelezettsége.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik