Belföld

Megint trükközik a közmédia: önkormányzati újságíróból lett átlagpolgár a Híradóban

Hirado-glitch(960x640).jpg (közmédia)
Hirado-glitch(960x640).jpg (közmédia)

A pécsi önkormányzat online lapjának egyik munkatársa nyilatkozott kollégájának, az MTVA riporterének arról, hogy mennyire örül az új adóintézkedéseknek.

Mint arról beszámoltunk, az Országgyűlés tegnap elfogadta a jövő évi adócsomagot. A megszorításokkal teli adótörvényeket egy hurráoptimista anyag köszöntötte az M1 és a Duna híradójában. Bemutatták azt, ami szerintük üdvözlendő változás az adószabályokban: a sampon-, a művirág-, valamint az irodai papíradó vagy épp a dohányipari különadó helyett szóba került például a szeszes italok megadóztatása, ami népegészségügyi szempontból pozitív változásokat hozhat, illetve a kétgyermekes családok adóterheinek csökkentése és az, hogy 5000 forint marad a zsebében a friss házasoknak.

Utóbbi kapcsán a közmédia anyagában, egyetlen politikafüggetlen nyilatkozóként, megszólal egy fiatal hölgy (a tudósítás 0.37-nél kezdődik), aki – mint kiderül – épp házasodni készül, így jövőre ő is spórol 5000 forintot a házra az adójából. Örül is mindennek, azt mondja.

A képet azonban árnyalja, hogy a mennyasszony maga is újságíróként dolgozik a kevésbé politikafüggetlen, ellenben önkormányzati fenntartású, a fideszes pécsi polgármester, Páva Zsolt egykori kabinetfőnöke által vezetett PécsMa.hu lapnál. Ráadásul korábban az MTVA megbízásából ő maga is készített anyagokat a köztelevíziónak.

Volt már hasonló

Nem ez az első eset, hogy saját kollégáikat kapják mikrofonvégre az MTVA riporterei. Augusztus végén az utca embereként bemutatott Kovács Lászlóról derült ki, hogy a közmédia párhuzamos valóságán kívül Samu Miklósnak hívják és gyakornokként dolgozik annál a Fehérvár Médiacentrumnál, amely a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap Fejér megyei beszállítói.

Szerkesztőségünk ezúton fejezi ki együttérzését a feltörekvő, fiatal újságírókkal, akik korunk közmédiája közelébe keveredtek.

Helyzetük megértéséhez ugyanis nem árt tudni, hogy az MTV 2011-es átszervezése idején a versenyképességben halványabb, de szervezetileg erős országos hálót képező regionális stúdió-hálózatot felszámolták, a különböző megrendeléseket pedig kiosztották városi televíziók között, megrendelésekben pedig gyakorlatilag az egyetlen szempont a mennyiség. Ha pedig gyorsan kell sokat dolgozni, néha nincs idő messzebb menni a szomszéd szobánál.

 

 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik