Belföld

Ha nem állna mögötte nemzetközi vállalat, csődbe menne az RTL

Az RTL-vezér szerint biztató az internetadó visszavonása – ennek nyomán a reklámadót is újragondolhatná a kormány.

Noha az internetadó tervét lesöpörték az asztalról, a magyar kormány továbbra is számos sarccal sújtja főként a külföldi tulajdonú vállalatokat – írja az amerikai Bloomberg hírügynökség. Ilyen például a reklámadó, melyről a luxemburgi székhelyű RTL-csoport azt mondja, teljesen elviszi magyarországi nyereségüket. „Ha nem lenne mögöttünk egy nagy nemzetközi csoport, be kellene zárnunk a csatornáinkat és csődöt jelentenünk” – mondta Guillaume de Posch, az RTL társ-vezérigazgatója. „Amikor ilyen brutális támadás ér bennünket, fel kell tennünk a kérdést, hogy arra megy-e ki az egész, hogy kirúgjanak bennünket az országból” – tette hozzá.

A reklámadó csak egy a sok különadó közül, melyekkel Orbán a külföldi vállalkozásokat sújtja. A kiskereskedelmi és távközlési szektor vállán is plusz terhek vannak, melyek Orbán szerint a költségvetés kiegyensúlyozásához szükségesek. A befektetők egyre inkább úgy vélik, hogy Magyarország, mely sokáig a leghaladóbbnak tűnt a kommunizmus bukása után, egyre kevésbé befogadó a külföldiek és pénzük iránt.

A reklámadón az RTL több mint négy és félmilliárd forintot veszít. Az RTL által nyáron befizetett összeg a kormány reklámadó-bevételének négyötöde volt, noha a vállalat a hirdetési piac 13,5 százalékát fedi le. Ennek oka, hogy az adó progresszív, a nagy bevételt nagymértékű elvonás terheli és a legmagasabb szintet csak az RTL éri el – írja a Bloomberg. A gazdasági minisztérium nem válaszolt a hírügynökségnek.

Guillaume de Posch az internetadó tervének elvetését üdvözölte. Azt mondta, bár a vállalatot a lépés közvetlenül nem érinti, de reméli, hogy ennek nyomán a reklámadót is újragondolhatja a kormányzat. „A terheknek tisztességesnek és egyenlőnek kell lenniük, ez viszont nem az” – mondta az igazgató.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik