Politikai kockázata miatt nem foglalkozott eddig a behajtási díjjal a Fidesz – állítja a Figyelő egy, a Főpolgármesteri Hivatalhoz közel álló közösségi közlekedési szakértőre hivatkozva. A lap forrása elmondta: néhány hónapon belül a parlament elé kerül a dugódíj bevezetéséről szóló törvényjavaslat, a 2016-os start pedig annyira biztos, hogy az idén nyáron beüzemelt közterületi parkolás egységes mobilfizetési rendszerét már úgy alakították ki, hogy a dugódíj rendezésére is alkalmas legyen.
Tarlós István mostanáig nem igazán foglalkozott a dugódíjjal, most azonban nincs más választása: a Demszky-féle városvezetés vállalta ezt a 4-es metró EU-támogatási szerződésében, Brüsszel pedig 2017-ben ellenőrzi a feltételek teljesítését. A pluszbevétel viszont jól jön a fővárosnak, ráadásul a teher bevezetéséért még felelősséget sem kell vállalni – hiszen a megállapodást nem Tarlós írta alá.
A dugódíj mértéke a lap szerint 2 BKV-jegy ára, 500-640 forint körül alakulhat, a legvalószínűbb, hogy a budai körút és a Hungária körgyűrű által határolt területre vonatkozik majd előreláthatólag 2016 áprilisában vagy 2016. július 1-jén indulhat.
A Figyelő összeszedte, mi minden hiányzik még a megvalósításhoz. Nagyvonalakban: még 30-40 ezer P+R parkoló, az elővárosi közlekedés jelentős fejlesztése, 40 milliárd forintos közlekedésfejlesztési beruházás, hogy az autóról váltók is megfelelő színvonalú szolgáltatást kapjanak, illetve a teljes ellenőrző rendszer kialakítása: rendszámleolvasó és térfigyelő kamerarendszer kiépítése, tesztelése.