Hablicsek Nikoletta, az Országos Rendőr-főkapitányság ügyeleti főosztályvezetője a lapot arról tájékoztatta, hogy a telefonálók alig több mint 400 ezer esetben kértek segítséget.
További mintegy 200 ezer telefonáló hatósági ügyintézéssel kapcsolatos információt vagy más felvilágosítást kért, az összes telefonhívás 72 százaléka értékelhetetlen. Idetartoznak a mellétárcsázások, az unatkozó gyerekek próbálkozásai, a telefonbetyárok obszcén üzenetei, valamint azok a hívások, amelyeket a telefonokat árusító üzletek vásárlói indítanak, amikor kipróbálják az új készüléket – olvasható a Népszabadságban.
A lap írása szerint a rászorulók az eddiginél gyorsabban tudnak segítséget kérni, a beavatkozó szolgálatokat pedig a rendszer mentesíti a téves, a rosszindulatú, a felvilágosítást kérő hívásoktól, így koncentrálhatnak a feladatukra, a mentésre.