Sajtótájékoztatót tartott Tarlós István főpolgármester a fonódó villamos kivitelezési munkálatainak megkezdésekor, hétfőn. A beruházást Tarlós nagy lépésnek nevezte, mert az észak- és dél-budai közösségi közlekedési lehetőségek jelenleg szűkösek.
A polgármester elmondta, hogy a budai villamosvonalak összekötésének Széll Kálmán téri ága 12,5 milliárd forintba kerül, itt a 17-es villamosvonalat a 61-essel kötik össze, a Bem rakparti szakaszt pedig 5,2 milliárd forintból építik meg, ez a 17-es villamost a 49-es és 41-es vonalakkal kapcsolja össze. Ha az 1-es villamost átvezetik a Rákóczi-hídon, akkor a fonódó villamos annak két végállomását is összeköti majd – mondta a főpolgármester.
Tarlós a sajtótájékoztatón arra is kitért, hogy kidolgozott projekt van arra vonatkozóan, hogy az 1-es villamos kimenjen a Vörösvári útra, egészen az esztergomi vasútvonalig. A Bajcsy-Zsilinszky úti villamosközlekedés helyreállításában és egy Újpalotát érintő összeköttetésben is gondolkodnak.
A fonódó villamos beruházásának legkritikusabb pontja a Margit-híd alatti átvezetés – mondta a főpolgármester. Elmondta, hogy a két villamosvágány egysávnyi szélességet vesz el az útból. A közúti sávok megmaradnak, a buszsávot fogják elvenni.
A beruházás során akadálymentesítik a közlekedést, felújítanak több pályaszakaszt, a villamos pedig gumibetétes pályán megy majd, csökkentve ezzel a zajterhelést – hangzott el a tájékoztatón.