Lefújták az M0-s régi pályájának felújítását az M6-os autópálya és az 51-es főút között. A 30-35 milliárd forintos beruházásról a döntéshozók ugyanakkor nem mondtak le: napirenden maradt az elhasználódott aszfaltburkolat betonra cserélése éppúgy, mint a nyolcvanas évek tervezési hibája nyomán púpos hárosi Duna-híd lebontása és teljes átépítése – derül ki a Népszabadság cikkéből.
Egyelőre nem lehet tudni, hogy a NIF mikor fut neki ismét a 11,5 kilométeres pályaszakasz felújítása lebonyolítására pályázó sztrádaépítők versenyeztetésének. A szaktárcánál ugyanis állítólag aggályosnak tartják, hogy a hárosi Duna-híd átépítéséért érdemben csak nagyon kevesen szállhatnának versenybe.
A háromszáz méter hosszú acélszerkezet elkészítésére legalábbis a hazai cégek közül alighanem kizárólag a Közgép Zrt. és annak konzorciuma vállalkozhatna. Ami a gyakorlatban azzal járna, hogy ha az autóút átépítésére osztatlan közbeszerzés keretében találnak kivitelezőt, a költséges munkák egyetlen cég, illetve partnerei kezébe kerülnének. Ez pedig a mostani helyzetben, amikor Orbán Viktor kormányfő és a Közgép-tulajdonos Simicska Lajos számos ügyben akasztott tengelyt egymással, úgy tűnik, probléma lett a kormány számára.