Belföld

L. Simon nem tartja valószínűnek, hogy padlót fog az RTL

Továbbra is gondolkodnak az internetes szolgáltatások megadóztatásán, de a Miniszterelnökség parlamenti államtitkára nem árulja el, kinek az ötlete volt a reklámadó – derül ki abból az interjúból, amit L. Simon László a Napi Gazdaságnak adott.

Az államtitkár szerint nincs relevanciája annak, hogy kinek a fejéből pattant ki az adónem, de most azt állította, hogy tíz éve napirenden van az ügy. Hozzátette, hogy reméli, miután az állami kiadásokból zároltak 110 milliárd forintot, a reklámadó 8 milliárdos bevételét nem fogja tovább bagatellizálni az ellenzék.

L. Simon arról is beszélt, hogy nincs és nem is volt az RTL Klub ellen irányuló kormányzati szándék, úgy látja, hogy nem valószínű, hogy néhány milliárdos elvonástól padlót fogna a csatorna. Azt mondta, hogy azért nem a profitot, hanem a bevételt adóztatják, mert tapasztalataik szerint az érintett vállalatok „ügyesen tüntetik el” tényleges nyereségüket.

Az államtitkár szerint valós probléma, hogy világcégek nem veszik ki részüket a hazai közteherviselésből, ezért további szabályozási feladatok vannak az internetes tartalomszolgáltatások megadóztatásával kapcsolatban – derül ki a Napi Gazdaság mai számából.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik