Belföld

Nehéznek tartják a Bubi-bringákat

A tesztelés során van, akinek a parkolás és a visszaadás közti különbség okozott gondot, de többen túl nehéznek és nehezen gördülőnek érezték a közbicikliket – derül ki a BKK közleményéből.

„Az eltelt napok tapasztalatai alapján dolgozunk a MOL Bubi rendszer „parkolás” és „visszaadás” funkcióinak egyszerűsítésén, mert néhány bubizó (így köztük az egyik napilap újságírója, aki ez alapján írt cikket is tapasztalatairól) arra panaszkodott, hogy az általa használt kerékpár „eltűnt a rendszerből”.” – írta közleményében a Budapesti Közlekedési Központ

Nehezek a bringák

Szerintük ez azért történhetett meg, mert figyelmetlenül „parkolás” funkción hagyta a biciklit, és a tesztelés idejére a számára biztosított virtuális egyenlege lemerült, a rendszer pedig letiltotta hozzáférését a kerékpárokhoz. A cég felhívja a figyelmet a két lehetőség közötti különbségre: a bicikliparkoltatáskor a használati idő és a díj tovább számlálódik.

Amennyiben ezt nem szeretnék, a bringa fedélzeti számítógépén azt kell jelezni, hogy a használatot befejezték.
A rendszert és a bicikliket üzemeltető Közbringa Kft. dolgozik azon is, hogy a jelenleg a bicikli kormányán található infótáblák elhelyezésére és rögzítésére is jobb megoldást találjon, mivel a tesztelés során néhány tábla letört. A biciklik kopóalkatrészeit szükség szerint természetesen folyamatosan cserélik a szakemberek.

Sokan jelezték, hogy a kerékpárok nehezek, egyes felhasználók azt tapasztalták, hogy „a kerékpár nem gurul rendesen”. A MOL Bubi bringái megerősített vázzal, strapabíró és a pesti útviszonyokat jól tűrő tömörgumikkal készültek. A bicikliket fedélzeti számítógéppel, elektronikus lakattal és a világítást álló helyzetben is biztosító akkumulátorral szerelték fel, emiatt nehezebbek a hagyományos bicikliknél, de tömegük nem akadályozza használatukat és nem is nehezebbek más városok hasonló rendszereiben működő bicikliknél.

10 alkalommal 10 percet kell vele menni

Kaptak kritikát, hogy nehezen lehet felvinni második-harmadik emeletre a bringát, de szerintük a közbringa-rendszernek nem is célja, hogy a felhasználók hazavigyék, emeleteket cipeljék a bicikliket. A nehezebb haladás kapcsán érkezett kritikák nyomán vizsgálják más típusú tömör abroncs használatának lehetőségét.

A tesztidőszak végére a váltóvédő burkolat is minden közbringára felkerül majd, melyre szintén kaptak észrevételeket.
Csütörtök óta tölthetik ki az online elégedettségi kérdőívet azok a tesztelők, akik már teljesítették a tíz alkalommal minimum 10 perces biciklizést, s ezzel jogosulttá válnak a féléves MOL Bubi bérletre.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik