Belföld

Egymilliárdot költöttek az állami cég reklámozására

Nincs közvetlen kapcsolata a fogyasztókkal, mégis egymilliárdot költöttek a tavaly a rezsiharc miatt állami kézbe került Magyar Földgázkereskedő Zrt. népszerűsítésére – írja csütörtöki számában a Napi Gazdaság.

2013-ban a német E.On-tól vette meg a céget az állami MVM-csoport. A gáznagykereskedő látja el földgázzal a lakossági szolgáltatókat.

 Biztonságban van a közpénz? Fotó: energiagorilla.blog.hu

Ahhoz képest, hogy így elvileg nem kellene túl sok embert elérnie a cégnek, januárban félmilliárd forintért rendeltek médiatervezési és médiavásárlási szolgáltatást a Vivaki Kft.-től. A céget holland bejegyzésű vállalatok birtokolják, de korábban például másfél milliárd forintért reklámozhatta a magyar állampapírt.

Kreatív tervezési és gyártási feladatokra ötvenmilliót költöttek a Simicska-érdekeltségű Hung-Ister Filmprodukció Zrt.-nél.

Rendezvényszervezésre 120 millió ment el. Negyvenmilliót kapott a 2010-es kormányváltás óta számos közbeszerzést elnyert Bell and Partners Kft., 80 milliót pedig az ugyancsak Simicska Lajoshoz tartozó Mahir Kiállítás és Rendezvény Kft.

32,4 milliót kapott Kuna Tibor, a Fidesz-frakció egykori kabinettitkárának cége, a Young and Partners Kft. kommunikációs ügynöki tevékenységre. A milliárdos kormányzati megbízásokat begyűjtő, a Nézőpont Intézet-utód Bonum Semenhez tartozó Médianéző Kft. szerény tízmilliót kap a Földgázkereskedőtől sajtófigyelésért.

A szolnoki vízilabdaklub szponzorációjára 350 millió forintot fordítottak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik