Szombaton komoly káosz volt a balatoni vonatokon. Volt olyan járat, amely 3 óra helyett 5 óra alatt ért le Fonyódra. A várakozásnál csak a bizonytalanság volt idegtépőbb. Ahogy cammogott a vonat egyik állomásról a másikra, mindig valami mást mondtak. Egyszer arról tájékoztattak hangosbemondón, hogy csak fél óra múlva indulhatunk, de 10 percen belül meglódult a vonat. Aztán azt is mondták, bizonytalan a közlekedés a nap végéig, majd a következő állomáson azt mondták be, hogy fél órát várunk. Ekkor már a nagy melegben egyre többen igényeltek volna vízutánpótlást és el is indultak büfét keresni. Azt sem találtak, de még a vonatukat sem, mert az 5 perc múlva elindult. A következő állomáson meg kellett várni a lemaradt utasokat.
Akkor csak annyit lehetett tudni, hogy ezen a vonalon egyre több vonat torlódik fel és araszol.
Mostanra kiderült, hogy a Siemens, illetve annak biztosítóberendezése a felelős.
Ezt írta a MÁV:
„a nyári, balatoni utasforgalmat kiszolgáló Desiro-motorvonat a Budapest-Balatonfüred útvonalon – az alacsonyabban elhelyezkedő sínfékek miatt – zavart okoz a Budapest-Székesfehérvár vonalon üzembe helyezett új biztosítóberendezés működésében. Ezért további intézkedésig ezek a motorvonatok csak Székesfehérvár és Balatonfüred között közlekednek. Akik a fővárosba vagy a fővárosból utaznának, azoknak át kell szállniuk egy másik típusú motorvonatra Székesfehérváron.”
Utalnak arra, hogy jobb későn érkezni, mint soha:
“A vasúttársaság számára minden menetrendszerűségi szempont felett áll az utasok, a munkatársak, a közúton közlekedők védelme, így minden sorompó-meghibásodást észlelve a vonatok 15 km/h-sebességre lassítanak vagy megállnak. Ez vonatkéséseket, torlódásokat, hosszabb menetidőt, és kényelmetlenséget okozhat akár a teljes dunántúli vasútvonalon.”
A Siemens kedden közölte, hogy nemzetközi szakemberek segítségével keresik a megoldást.