Az Orbán Viktor által csak a kultúrpolitika fenegyerekének nevezett fideszes politikus által jegyzett pályázatokon három cég szerepel meghívottként, amely vállalkozásokhoz mind személyes kapcsolat fűzi. A Népszabadság szerdai cikke szerint az L. Simon vezette fejlesztési tanács tavaly három céget hívott meg, ez a Picasso Média Kft., a Kortárs Média Kft. és a Shortcut Communications Kft. volt, amelyből egy 9,4 milliós pályázaton a Shortcut lett a befutó.
Csütörtökön a Népszabadság még talált olyan pályázatot, ahol ez a hármas szerepelt, de itt éppen a másik két cég volt a nyerő. Az NKA honlapja szerint a Picasso Média Kft. 6 millió 743 ezer forintot ítéltek oda az NKA 20 jubileumi kiadványa megírására, nyomdai előkészítésére. Ugyanezen kiadványra a Kortárs Média Kft. a nyomdai kivitelezésére nagyjából 17 millió forintot nyert.
A Picasso Média ügyvezetője és résztulajdonosa Bajnai Zsolt, aki kommunikációs vezetőként tagja L. Simon kormányzati stábjainak. A 9,4 milliós tendert elnyerő Shortcut Communications Kft. ügyvezetője és résztulajdonosa (a saját maga által képviselt Ifjúsági Médiakultúráért Alapítványa mellett) Kisfalvi Gábor, L. Simon kabinetfőnöke, Hornyák Tibor egykori üzlettársa. A Kortárs Média Kft. pedig közösen adta ki a Kultura.hu nevű internetes lapot az állami tulajdonban lévő Magyar Alkotóművészeti Közhasznú Nonprofit Kft.-vel, amelynek vezetője Hornyák Tibor, aki kabinetfőnökként dolgozott L. simon László mellett.