A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. közleménye szerint a kétszer kétsávos, elkerülő út első ütemében az 5,9 kilométeres főpálya mellett 2,4 kilométer egyéb országos, illetve 2,35 kilométer szervizútat építenek. A nádasdladányi és az ősi bekötőútak különszintű csomóponttal csatlakoznak az új nyomvonalhoz, a beruházás során egyebek mellett két új vasúti hidat, három közúti felüljárót és zajvédő falat építenek.
A tájékoztatás szerint az 5,9 kilométeres szakaszt a közbeszerzésen nyertes, legalacsonyabb árat benyújtó konzorcium, a Dömper Kft., a Subterra–Raab Kft. és a Pannon–Doprastav Kft. alkotta SDD Konzorcium építi, a kivitelezés nettó összege 21,849 milliárd forint. A projekt az Új Széchenyi Terv részeként a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretében uniós források felhasználásával valósul meg.
A társaság emlékezetett, hogy a 8-as főút gyorsforgalmi autóúttá fejlesztése már 23 kilométeren tart, Székesfehérvártól Herendig. A hajmáskéri csomópontnál épülő felüljárót várhatóan augusztus közepén átadják. A Várpalota elkerülő nyomvonala kedvezőtlen, magas talajvizű altalajon keresztül halad, ezért hosszabb idejű konszolidációs időszakot kell biztosítani, és stabil töltésalapozást kell végezni – mondta. 30 kilométeres szakaszon közműkiváltást végeznek, valamint felszámolnak és rekultiválnak egy hulladéklerakót is. Az építés idejére a vasútvonalat másfél kilométer hosszan ideiglenesen áthelyezik, így jövőre egy rövid ideig autóbuszos pótlás lesz a szakaszon. Közlése szerint a munkálatok idén a terület előkészítésével, azaz régészettel és tereprendezéssel indulnak.
A NIF közleménye szerint a szakasz második üteme, a 8-as főúti visszacsatlakozásig környezetvédelmi engedéllyel rendelkezik, az engedélyeztetéshez kapcsolódó terveket idén benyújtják a hatóságokhoz, a kiviteli tervek jövő év közepére elkészülnek. A két ütem építése egyszerre fog befejeződni, így a közlekedők az elkerülőt 2017 év végén már használhatják – mondta.