A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vasárnap esti közleménye szerint az 1-es villamos felújításának kivitelezője a BKK, a BKV és a kivitelezést felügyelő mérnökszervezet szakmai felügyelete mellett speciális gyorsított technológiával, folyamatos, hétvégi munkával állította helyre a csütörtökön megsérült födémet.
A felelős fizetett
A helyreállítás költségeit – mivel azok egyértelműen kivitelezési hiba következtében adódtak – az 1-es villamos felújításának kivitelezője fizette.
A kisföldalatti betonfödémje csütörtökön, az 1-es villamos felújítása során a pálya gépi bontásakor sérült meg a Mexikói úti végállomás közelében, ott, ahol a villamosvágány elhalad a kisföldalatti fölött. A betontakarás külső néhány centimétere levált a betonfödémről, és a födém belső része is sérült, de a betondarabokat a betonvasak a helyükön tartották.
A kisföldalatti közlekedését az Oktogon és a Mexikói úti végállomás között a BKK azonnal leállította.
A sérült betonfelületet a kivitelező elbontotta, a betont és a betonacélt utánkezelte, majd speciális technológiával, gyorskötésű betonozással pótolta a bontott részeket.
Hétfőtől visszaáll a rend
Ezután megtörtént az áramellátási rendszer helyreállítása is, így június 30-án, hétfőn az első járatindulástól újra teljes vonalon, biztonságosan közlekedhet a kisföldalatti – áll a közleményben.
A BKK tájékoztatása szerint hétfőtől a 74A trolibusz közlekedési rendje is visszaáll: a járat újra jár a Csáktornya Park és a Mexikói út, valamint a 105-ös busz is a megszokott megállóit érinti csak.
Az 1-es villamos felújításának kivitelezője a jövőben a terveknek megfelelően a műtárgyak környezetében olyan, kisgépes bontási technikát használ, amely kizárja, hogy hasonló baleset történjen a villamosvonal és a többi budapesti metróvonal találkozásánál: a 2-es metró Puskás Ferenc Stadion állomásának, vagy a 3-as metró Népliget megállójának környékén.